85 od 100 Slovencev meni, da je korupcija pri nas velika. Sodišča so počasna, primeri zastarajo. Krivci ostajajo nekaznovani. Globe so nizke. Vlada je celo skrila seznam lastnikov podjetij.
Kaj bomo naredili:
Zaščitili bomo sodnice in sodnike pred pritiski.
Tisti, ki prijavijo korupcijo, bodo nagrajeni in zaščiteni.
Policija bo neodvisna od politike.
Kazni za korupcijo bodo višje.
Sestanki vlade in županov bodo javni.
Komisija za preprečevanje korupcije bo dobila več denarja in moči.
Spet odpremo seznam dejanskih lastnikov podjetij.
Podprli bomo preiskovalno novinarstvo.
Lobiranci v parlamentu bodo morali javno povedati, kaj zahtevajo.
2 Stanovanja za vse
🏠 Kaj je problem?
V letu 2025 je povprečna cena stanovanja v Ljubljani skoraj 4.900 € za kvadratni meter. Mladi se ne morejo odseliti od doma. Tretjina ljudi plačuje previsoko najemnino. Bogati kupujejo stanovanja kot naložbo.
Kaj bomo naredili:
Uvedemo davek na nepremičnine — razen na prvo stanovanje.
Z zbranim denarjem bomo gradili poceni najemna stanovanja.
Pri vsakem večjem projektu bo vsaj 20 % poceni stanovanj (po dunajskem vzoru).
Omogočimo, da se neprofitno stanovanje da v najem z dedno pogodbo — za celo življenje.
Nadzorujemo kratkoročni najem (Airbnb ipd.).
Poenostavimo prostorsko zakonodajo za hitrejšo gradnjo.
V 8 letih bo vsak študent dobil sobo v študentskem domu.
Podpremo stanovanjske zadruge.
3 Boljši javni prevoz
🚆 Kaj je problem?
62 od 100 Slovencev lani ni niti enkrat sedlo na avtobus ali vlak. Vlaki vozijo povprečno 50 km/h. Vozovnice so podražile. Javni prevoz je drag, počasen in slab.
Kaj bomo naredili:
Enotna vozovnica za vse prevoze v državi — z eno aplikacijo.
Znižana letna karta za prevoze v svoji regiji.
Posodobimo tire z elektriko in novejšo tehnologijo.
Zgradimo železniški obvoz okoli Ljubljane.
Nočne linije tudi med mesti.
Cilj: povprečna pot na delo bo za 20 % krajša v 4 letih.
Del davka na gorivo gre za subvencije javnega prevoza.
4 Manj davkov na delo
💼 Kaj je problem?
Delo v Sloveniji je davčno preveč obremenjeno. Delodajalci in delavci skupaj plačajo visoke prispevke. To zmanjšuje plače in zavirala zaposlovanje.
Kaj bomo naredili:
Zmanjšamo davčne obremenitve dela.
Spodbujamo rast produktivnosti in plač.
Ukrepe bomo uskladili z evropskimi smernicami.
5 Energija za vse
⚡ Kaj je problem?
Cene energije nihajo in so odvisne od trgovcev. Gospodinjstva plačujejo preveč. Energetska varnost ni zagotovljena.
Kaj bomo naredili:
Energetska politika bo sledila cilju stabilnih cen — ne špekulacijam.
Spodbujamo obnovljive vire in skupnostno energetiko.
Vlagamo v energetsko varnost in neodvisnost.
6 Čisto okolje
🌿 Kaj je problem?
Narava in okolje sta pod pritiskom. Podnebne spremembe vplivajo na Slovenijo. Potrebujemo konkretne ukrepe, ne le obljub.
Kaj bomo naredili:
Varujemo naravo z jasnimi zakoni in njihovim izvajanjem.
Zmanjšujemo emisije na področju prometa in industrije.
Ekološke cone v centrih mest.
Trajnostno kmetijstvo kot del zelene politike.
7 Zasebnost na internetu
🔒 Kaj je problem?
Država in podjetja zbirajo ogromno podatkov o nas. Nadzorujemo se brez razloga. Naše pravice na internetu niso zaščitene.
Kaj bomo naredili:
Preprečujemo množični nadzor brez sodne odredbe.
Vladne aplikacije in sistemi morajo biti pregledni in varni.
Varujemo osebne podatke vseh državljanov.
Zagovarjamo odprto kodo pri državnih digitalnih projektih.
8 Pravičnejše volitve
🗳️ Kaj je problem?
Volilni sistem koristi velikim strankam. Majhne stranke in volivci imajo premalo moči. Neposredna demokracija je omejena.
Kaj bomo naredili:
Reformiramo volilni sistem — bolj proporcionalno.
Razširimo možnosti referendumov in ljudskih pobud.
Omejimo kopičenje funkcij pri eni osebi.
Preglednejše financiranje strank.
9 Šolstvo in zdravstvo
📚🏥 Kaj je problem?
Čakalne dobe v zdravstvu so predolge. Šolstvo ne sledi potrebam prihodnosti. Oba sistema potrebujeta vlaganja in reforme.
Kaj bomo naredili:
Zdravstvo bo dostopno vsem — ne le tistim z denarjem.
Skrajšamo čakalne dobe z boljšo organizacijo.
Šole bodo učile kritično mišljenje in digitalne veščine.
Kar je plačano z javnim denarjem, mora biti javno dostopno — tudi učbeniki in raziskave.
10 Ostala področja
Piratska stranka ima program tudi za:
💰 Finance in gospodarstvo — pošteni pogoji za male in srednje podjetnike
🏗️ Infrastruktura — pametne naložbe v prihodnost
🏛️ Javna uprava — manj birokracije, bolj učinkovita država
💻 Informacijska družba — digitalna Slovenija za vse
🎨 Kultura in mediji — neodvisni mediji in javna radiotelevizija
⚖️ Pravosodje — hitrejša in bolj dostopna sodišča
🔬 Znanost in inovacije — vlagamo v znanje
🇪🇺 Zunanje zadeve — aktivna Slovenija v Evropi in svetu
🧑🌾 Kmetijstvo — podpora lokalnim kmetom in trajnostni pridelavi
⏰ Krajšanje delovnega časa — 4-dnevni delovni teden tam, kjer je mogoče
Naš cilj v kratkem:
Slovenija, kjer politika, tehnologija in razvoj služijo vsem ljudem.
Ne le bogatim. Ne le tistim pri oblasti.